Project X - veroorzaakt door de media?

Rolf123
Ik heb me afgelopen weekend erg zitten opvreten over dat gedoe in Haren. Volgens mij is het puur de schuld van alle media zelf. RTV Noord zond bijv. de hele avond live uit. Vindt je het gek dat er dan jongeren naar toe gaan. Mijn vraag: zou zo'n facebook foutje niet gewoon genegeerd moeten worden door iedereen?
tonsteen
Beste Rolf 123 Het zal toch geen toeval zijn dat ik net een vraag over hetzelfde onderwerp Haaren gesteld heb. Mijn zorg ging over iets anders, maar ik wil ook wel op jouw vraag reageren. Ook ik heb me verbaasd dat het zo nodig moest, dat in het Journaal zoveel aandacht naar Haaren moest gaan. Achteraf zei zo'n reporter dat ze in het begin de camera's in de auto hadden gehouden. Maar gelukkig voor hen (of ga ik nu te ver) liep het uit de hand en konden ze de de hele mikmak uit de auto halen. Nou ben ik de jongste niet, maar als ik jong was, was het toch bijna 'een must', om daar naar toe te gaan. Je bent een watje als je thuis blijft. Waar ik me echt zorgen over maak (is mijn discussie) dat door het groepsgebeuren mensen tot dingen in staat zijn, wat ze niet wisten, wat ze zelf niet voor mogelijk hadden gehouden. Rolf ik denk dat het laatste woord hier niet over gesproken is. Ik zie net op de tv. dat Job Cohen gevraagd is om dit te gaan uitzoeken. We gaan het horen. Ton.
Rolf123
Wordt idd vervolgd denk ik [smiley=lachen]. Het is ook wel weer een voorbeeld van groepshysterie en jongeren die elkaar aanmoedigen net ff verder te gaan... dat gebeurt in Midden Oosten ook, maar dan een paar graadjes erger. Is de mens nu goed diep van binnen, of juist niet?
Ank
wat flauw om media de schuld te geven ! Heus, ik vind het belachelijk dat media zoveel aandacht geven aan dit soort dingen, sowieso aan veel te veel slecht nieuws, terwijl er genoeg positiefs te vertellen is. Maar ze doen dat omdat wij het willen horen. Slecht nieuws verkoopt, goed nieuws niet. De media reageert op het publiek, niet andersom ! Het probleem zit in de samenleving, niet in de media.

Reageren

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn.
Klik hier om in te loggen
of klik hier om een account aan te maken.